Notícies 2019

Magic Line Sant Joan de Déu 2019
Barcelona
La Magic Line és una mobilització ciutadana en favor de les persones que es troben en situació vulnerable que organitza Solidaritat Sant Joan de Déu a Barcelona, Mallorca i València. Enguany la Fundació va participar en la ML 2019 amb dos equips que van sortir des de Sant Boi i Barcelona. En total s'ha col·laborat amb 645€ recaptats gràcies a les donacions de participants i familiars, així com a les iniciatives solidàries realitzades en els centres de Sant Boi i Manresa amb una alta participació d'assistents.

Inauguració de tres nous espais dedicats a l'oració i a la meditació interreligiosa
Manresa
Sota el nom d'Espai Silenci, l'equipament de la Llar Sant Joan de Déu, gestionat per la Fundació Germà Tomàs Canet a Manresa, pretén afavorir les oratòries tant de les persones ateses com dels col·laboradors i voluntaris, sense tenir en compte la religió practicant.

Trobada equips SAER de la línia Social
Manresa
Els responsables dels equips del Servei d'Atenció Espiritual i Religiosa, de la línia social de la província, van poder visitar la Llar SJD de Manresa i conèixer el funcionament i instal·lacions del Programa de Protecció Internacional. En aquesta reunió, a part de treballar els diferents plans fiuncionals dels centres, es va presentar al Sr. ESteban Galliera que serà la persona referent del SAER en la Llar SJD, on treballa com a psicòleg.

El programa de Protecció Internacional de la Fundació Germà Tomàs Canet a Manresa atén 198 persones durant el 2018
Manresa
Es tracta de persones que han sol·licitat asil a l’estat espanyol com a conseqüència de conflictes armats, crisis humanitàries o persecució als seus països d’origen. El programa atén majoritàriament famílies amb fills menors d’edat que es troben en situació de vulnerabilitat.
La Fundació Germà Tomàs Canet, vinculada a l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu, ha atès durant el 2018 un total de 198 persones sol·licitants d’asil, en el marc del programa de Protecció Internacional que es porta a terme a Manresa. La Fundació va assumir la gestió d’aquest programa a finals de l’any 2017 a les instal·lacions de la Llar Sant Joan de Déu, l’antiga residència de les Germanetes dels Pobres, que va ser totalment reformada per tal d’adequar-la a les necessitats del projecte.

Trobades voluntariat
Sant Boi - Manresa
Durant el primer trimestre de l'any, els equips de voluntaris/es de la FGTC, han participat a la primera trobada organtizada pels responsables de voluntariat de les seus de Sant Boi i Manresa.
Actualment la Fundació compta amb un equip de 40 voluntaris/es que donen suport en el programes de tuteles, suport a la vida autònoma, dutxes socials i bugaderia i Programa de Protecció Internacional.
El voluntariat és constitutiu de la nostra institució i ha estat present i arrelat a Sant Joan de Déu des dels seus inicis. Les persones voluntàries ofereixen el seu temps de manera gratuïta, compromesa i responsable.

Notícies 2018

Magic Line Sant Joan de Déu 2018

Febrer

Aquest any la Fundació també ha participat de manera activa en la ML 2018, amb dos equips. Amb el nom FGTC Team, un total de 30 persones entre professionals, amics, voluntaris i família, han participat del repte econòmic, tot i que no tothom va poder participar de la caminada solidària.

La mobilització, organitzada per Sant Joan de Déu, ha permès recaptar 354.635€ que es destinaran a 31 projectes socials, a favor de les persones que es troben en sitació vulnerable, dels 11 centre de Sant Joan de Déu de la província de Barcelona.

Mosaic Manresa

Març

La Unió i ESADE van presentar, el passat 16 de març, la 5a edició de l'Observatori de la Cooperació Público-Privada en les Polítiques Sanitàries del Programa PARTNERS, impulsat per ambdues entitats des de fa 10 anys. "El programa Mosaic" va ser reconegut com a experiència de col·laboració público-privada d'èxit.

Programa Tuteles Sant Boi

Març

El passat 21 de març un grup de 25 persones tutelades per la Fundació, 4 professionals i una voluntària van poder gaudir d'un fantàstic dia a Montserrat. Van visitar el Monestir, passejar, parlar, riure i compartir. En acabar van dinar al Bruc on van gaudir d'un bon àpat i van poder visitar els animals que hi ha a la Masia.

Club Social - Mosaic Manresa

Març

Durant els mesos de febrer i març, es van dur a termer dues representacions de l'obra "Si queremos, si se puede...", del grup de teatre "Cuspicus" del Club Social Mosaic.

Es tracta d'un grup de teatre inclusiu que no només ho representen persones usuàries del club, amb problemes de salut mental, sinó que és un grup de gran diversitat funcional.

Llar Sant Joan de Déu, Manresa

Abril

La Llar SJD arriba a l'ocupació màxima, 80 places, amb un total de 20 unitats familiars, que van des de 2 fins a 8 persones per família, dels quals 37 són adolescents, nens i joves menors d'edat. A partir del mes de juny, les primeres famílies que van arribar a la Llar SJD iniciaran la segona fase del porgrama, sortiran de la Llar i passaran a viure en habitatges. Des de desembre de 2017 han passat un total de 98 persones per la Llar SJD.

Suport a la Vida Autònoma, Barcelona

Celebrem el dia de la felicitat! El 28 de juny de 2012, l'Assemblea General de les Nacions Unides va decidir que, a partir de llavors, els 20 de març quedaven batejats com el Dia Internacional de la Felicitat, i va convidar "a totes les persones de qualsevol edat, així com a escoles, empreses, etc. a celebrar tots junts tan assenyalada data. I així ho vam fer amb les persones residents a la Llar Ronda de Barcelona. Ho vam celebrar amb un esmorzar en família i un taller.

Programa Tuteles Almacelles

Colònies a Castellar de n’Hug

Abril

El passat mes d’abril 15 persones tutelades i tres professionals de la Fundació d’Almacelles van poder gaudir d’uns dies de descans i convivència al municipi de Castellar de n’Hug. A la comarca del Berguedà, al vessant sud dels Pirineus, a 1450 metres d’altitud i dins del Parc Natural del Cadí Moixeró.

L'Ajuntament de Manresa i la Fundació Germà Tomàs Canet han signat dos convenis de col·laboració dels quals el consistori atorga una subvenció total de 42.000 euros.

Desembre
L'acte de signatura ha anat a càrrec de l'alcalde de la ciutat de Manresa, II·lm Valentí Junyent; i la directora de la FGTC, Sra. Anna M. Prats. Hi ha assistit també la regidora d'Acció Social i Cooperació de l'Ajuntament, Sra. Àngels Santolària.

L'Ajuntament de Manresa i la FGTC han signat dos convenis de col·laboració, un per al Mosaic, programa social que pretén assegurar una assitència integral i de qualitat a pesrones que pateixen problemes de salut mental i/o addiccions de la Catalunya Central, i un altre, per al projecte de bugaderia social per a persones sense llar.

Arxiu notícies

Sant Joan de Déu Serveis Socials - Manresa
Inauguració del nou servei de dutxes
gener 2015

Dimarts 13 de gener es va posar en funcionament a Manresa el nou servei de dutxes, dirigit a persones que no poden disposar d'aquest servei a casa o que es troben en situació de sense llar, i que es troba a l'edifici que l'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu gestiona a través de la Fundació Germà Tomàs Canet a l'antic convent de les Germanetes dels Pobres.

Notícia a CANAL TARONJA TV

octubre 2014
Hem fet 25anys!  1989-2014

Amb motiu del 25è aniversari de la Fundació i coincidint amb els 30 anys de la mort del Germà Tomàs Canet, el passat 4  de  novembre a  la  seu  de Sant  Boi  i  el 5 de novembre a la seu d'Almacelles, es va celebrar una gran festa en la que van participar col·laboradors, voluntaris, Patrons i totes les persones tutelades a les quals donem suport.

Un dia molt emotiu que vam poder compartir tots junts. Regals, activitats, xocolatada, i un munt de sorpreses per a totes les persones tutelades a les quals donem suport.

22 i 23 de febrer de 2014
I Torneig solidari de pàdel
Gran Torneig Solidari de pàdel Fundació Germà Tomàs Canet. Tot un èxit! Gràcies a tots els participants.
Han triomfat la solidaritat, l'esportiviat i el bon ambient. Un gran èxit de participació, 64 parelles i un total de 128 participants que juntament amb les seves famílies han fet d'aquest torneig un gran esdeveniment.

25 de gener de 2014
La Fundació Germà Tomàs Canet acull a joves i adolescents de la Diòcesi de Sant Feliu
El passat 25 de gener de 2014, dos col·laboradors de la Fundació van tenir el plaer de col·laborar en la trobada diocesana d'adolescents i joves organitzat pel Bisbat de Sant Feliu de Llobregat conjuntament amb Sant Feliu Jove, i que els Germans de Sant Joan de Déu i les Germanes Hospitalàries van acollir en el recinte del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu de Sant Boi.

Es tractava d'una trobada on els adolescents i joves eren els protagonistes, on se'ls volia oferir una oportunitat perquè descobrissin com la Fe és motor per al Servei; amb aquest objectiu es va organitzar una tarda on poguessin conèixer experiències noves, compartir una homilia oficiada pel bisbe de Sant Feliu i acabar amb un sopar i moment festiu.

Octubre 2012

I Colònies de la FGTC
Tutelats de la Fundació Germà Tomàs Canet marxen dos dies de colònies a Santa Susanna.

La solitud és un sentiment molt present en el col·lectiu de persones afectades per algun tipus de malaltia mental, a través de les activitats que proposem i oferim als tutelats, pretenem minimitzar les conseqüències negatives d'aquesta sensació així com trencar amb l'estigma d'exclusió i rebuig tan arrelat de la pròpia malaltia en la societat en general.
Aquestes sortides permeten crear un clima que atorga protagonisme al tutelat, on pot dir i triar que és el que vol fer.

Octubre 2009
20è ANIVERSARI DE LA FGTC
Hem fet 20 anys! Ho hem celebrat amb els nostres tutelats en un dia especial ple de sorpreses i regals per tots ells. Pots veure el programa d'aquell 7 d'octubre,
clicant aquí.

Publicacions

juny 2013
PRESENTACIÓ del document elaborat per les fundacions de la Comissió de l'Àmbit Social de la Coordinadora Catalana de fundacions.

QUÈ SOM LES FUNDACIONS DE CAIRE SOCIAL?

Per a més informació de la Comissió de Fundacions de l'Àmbit Social feu clic aquí

gener/febrer 2013
INFORMACION Y NOTICIAS N.229
Article "Valores" per Anna M. Prats Malras

Veure article en PDF

setembre/octubre 2010
INFORMACIÓN Y NOTICIAS N.215
Reportatge de la Fundació Germà Tomàs Canet a la revista que publica cada dos mesos l'Orde Hospitalari Sant Joan de Deú.
Clica per veure article en pdf. portada revista

PROTOCOL CRIBATGE
Institut Català d'Assistència i Serveis Socials
La nostra fundació ha participat en l'elaboració del Protocol per a l'aplicació de criteris de cribatge abans d'inicar un procés d'incapacitació.
Veure Protocol
Veure Formulari criteris clínics i psicosocials
Veure Informe clínic i psicosocial